Υπόμνημα του ΣΕΟΟ Κυκλάδων προς τα 2 συναρμόδια Υπουργεία

 

1)Προς τον Υπουργό Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη

2) Προς τον Υπουργό Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη

 

Από την επιτροπή των κατά τόπους Σωματείων Εκμισθωμένων Οχημάτων με Οδηγό, που αυτή η στιγμή έχουν συσταθεί στις Κυκλάδες και τη Κρήτη, ήτοι:

  • Σωματείο Εκμισθωμένων Οχημάτων με Οδηγό (ΣΕΟΟ) Σαντορίνης και γύρω νήσων,
  • Σωματείου Επιβατηγών Μεταφορών Μυκόνου (ΣΕΜΜ)
  • και του υπό ίδρυση Σωματείου Εκμισθωμένων Οχημάτων με Οδηγό (ΣΕΟΟ) Κρήτης,

τα οποία εκπροσωπούν περίπου 8.000 και πλέον ιχε επαγγελματικά οχήματα.

 

Θέμα: Αίτημα για τροποποίηση του Νόμου 4093/12 και των τροπολογιών που τον ακολουθούν και που αφορά τον επαγγελματικό κλάδο των Εκμισθωμένων Οχημάτων με Οδηγό.

Δεκέμβριος 2020.

Αξιότιμε κ Υπουργέ,

ακολούθως της κατ’ιδίαν επικοινωνίας που είχαμε, θα θέλαμε να σας παραθέσουμε εγγράφως το υπόμνημα που έχουν συνυπογράψει  τα σωματεία των Κυκλάδων και της Κρήτης, σχετικά με τα προβλήματα που έχουν ανακύψει στο κλάδο μας από νομοθετικά «κενά» που λογικά προέκυψαν, καθώς ο επαγγελματικός αυτός κλάδος είναι σχετικά καινούργιος, οι δε τροποποιητικές του είναι λίαν πρόσφατες.

Αξίζει δε να αναφέρουμε, ότι στα σωματεία μας μετέχουν εταιρίες από τέσσερις μεγάλες επαγγελματικές κατηγορίες, ήτοι τουριστικά γραφεία, γραφεία ενοικίασης οχημάτων, εταιρίες θαλάσσιου τουρισμού και ξενοδοχειακές μονάδες, όσοι δηλαδή κατέχουν Εκμισθωμένα Οχήματα με Οδηγό, με προκράτηση και αμοιβή της υπηρεσίας. Ο αριθμός των οχημάτων αυτών σε όλη την Ελλάδα,  υπολογίζεται ότι αγγίζουν τις 100.000 με τις ανάλογες θέσεις εργασίες και τις οικογένειες που συντηρούνται από τον μεγάλο αυτό επαγγελματικό μας κλάδο.

Φτάνει να σας αναφέρουμε, ότι μόνο τα οχήματα της  Σαντορίνης, υπολογίζονται στα περίπου 900 με 1.000! Η Μύκονος και σύμφωνα με το σωματείο τους αναφέρει, ότι τα οχήματα τους αγγίζουν επίσης αυτόν τον αριθμό. Τέλος στη Κρήτη, ο αριθμός των οχημάτων αυτών ξεπερνά τις 5/6.000.

Ως γόνιμο αποτέλεσμα των αλλεπάλληλων συνελεύσεων μας, έχουν προκύψει τα παρακάτω θέματα που σας παρακαλούμε να εξετάσετε.

Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι τα παρακάτω ζητήματα προκύπτουν από όλα τα σωματεία, καθώς αντιμετωπίζουμε από κοινού τα ίδια προβλήματα σε όλες τις γεωγραφικές περιφέρειες της χώρας.

Τέλος, όπως σας αναφέρουμε και θα αναγνώσετε και κατωτέρω, κάποια επιπλέον ζητήματα μας, επιζητούν λύση από το Υπουργείο Τουρισμού (καθώς είναι η πολιτειακή μας αρχή, αφού από το Υπουργείο Τουρισμού λαμβάνουμε τις άδειες λειτουργίας των γραφείων μας) και κάποια από το συναρμόδιο υπουργείο Μεταφορών.

 

 

Θέματα που αφορούν το Υπουργείο Τουρισμού

 

1) Δωδεκαετία από Επταετία

Έχει καθιερωθεί η 7ετία ως χρόνος δράσης των εκμισθωμένων οχημάτων με οδηγό. Αυτό συγκρούεται με 2 ζητήματα. Το ένα αφορά τη χρήση των λοιπών οχημάτων τύπου rent a car. Πως είναι δυνατόν τα μεν οχήματα «rent a car» να έχουν 12ετή διάρκεια «ζωής» και τα «rent a car» με οδηγό να έχουν επταετή; Τα μεν πρώτα, τα χρησιμοποιούν αναρίθμητοι καλοί και κακοί οδηγοί με συνέπεια η φθορά των να είναι μεγάλη, όταν τα δεύτερα, εκείνα που εκμισθώνονται με οδηγό, τα χρησιμοποιεί ο ίδιος πάντα οδηγός, ο οποίος μέρος της καθημερινής του εργασίας είναι η ημερήσια συντήρηση του οχήματος.

Ως αποτέλεσμα, τα εκμισθωμένα με οδηγό οχήματα είναι πάντα σε άριστη κατάσταση.

Αφετέρου τα οχήματα «rent a car» είναι συνήθως μικρής αξίας, όταν τα εκμισθωμένα οχήματα με οδηγό είναι παγίως οχήματα μεγάλου κυβισμού και στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι οχήματα πολυτελείας. Το κόστος αυτών των οχημάτων δεν δύναται να αποσβεστεί σε 7 χρόνια, ενώ εγκυμονεί και τον κίνδυνο, πολλοί ιδιοκτήτες να σκέφτονται άλλες λύσεις όχι καθόλα νόμιμες προκειμένου να αντιμετωπίσουν την οικονομική απόσβεση των οχημάτων τους.

Τονίζουμε δε, ότι τα ταξί έχουν διάρκεια ζωής 2 δεκαετίες, για τον ίδιο λόγο. Τα φροντίζει ο ίδιος οδηγός.

Σημαντικό να αναφερθεί ότι στις 16 Δεκεμβρίου 2015 εκδόθηκε η ΚΥΑ 25760 (ΦΕΚ Β’ 2737) µε την οποία επεκτάθηκε η ηλικία των ΕΙΧ εκµισθούµενων οχημάτων από τα επτά (7) έτη, στα δώδεκα (12) έτη. Περιέργως πως και προφανώς εκ παραδροµής, δεν συμπεριελήφθησαν στην προαναφερμένη απόφαση τα ΕΙΧ οχήματα µε οδηγό.

Ζητούμε

Για τους τρεις αυτούς εύλογους και λίαν σημαντικούς λόγους, ζητάμε την επιμήκυνση της διάρκειας λειτουργίας των εκμισθωμένων οχημάτων με οδηγό στα 12 έτη.

 

2) Προσθήκη του όρου «και Μεταφορές» στο τίτλο του επαγγελματικού μας κλάδου.

Όταν θεσπίστηκε ο 4093/12 από το Υπουργείο Τουρισμού, η πρόθεση της τότε υπουργού Έλενας Κουντουρά αλλά και της ακόλουθης υπουργού Όλγας Κεφαλογιάννη, ήταν μια και μόνη.

Η εξυπηρέτηση του μεταφορικού έργου των εκατομμυρίων τουριστών από νόμιμα επαγγελματικά οχήματα, αφού σε πανελλαδικό επίπεδο τα ταξί δεν έφταναν ούτε για το 15% αυτού του όγκου, ενώ ειδικότερα σε αρκετές τουριστικές περιοχές δεν επαρκούν πλέον ούτε για το 10% των αναγκών αυτών.

Όμως έκτοτε η εργασία αυτή τιτλοφόρησε ως «ενοικίαση αυτοκινήτου με οδηγό» όταν επί της ουσίας – και το γνωρίζουμε όλοι αυτό – αφορά μεταφορά τουριστών (τράνσφερ) από το σημείο Α προς το σημείο Β.

Το θολό και ομιχλώδες όμως τοπίο αυτής της κατάφωρα ασαφούς πραγματικότητας επιφέρει σημαντικά προβλήματα και στους δύο κλάδους (ταξί και ιχε με οδηγό/τράνσφερ) με κύριο χαρακτηριστικό, αυτό του διαρκή «διαπληκτισμού», ενώ ο δικό μας κλάδος βρίσκεται αδίκως στο δόκανο των ελεγκτών, αφού κουβαλάει το πέρα για πέρα κατάφωρο στίγμα του … «παράνομου»! Όμως μην αμελούμαι ότι τα γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων με οδηγό, δαπανούν εκατομμύρια ευρώ για αγορές, απασχολούν χιλιάδες άτομα προσωπικό, συντηρούν αμέτρητα συνεργεία αυτοκινήτων, εξυπηρετούν εντέλει το 85% του μεταφορικού έργου του τουρισμού, συνεισφέρουν στο ΑΕΠ της χώρας τρισδιάστατα μεγαλύτερα νούμερα από τα ταξί καταβάλλοντας υπερπολλαπλάσια νούμερα ως φορολογητέο έσοδο για το κράτος.

Τέλος και το καταθέτουμε ως αυταπόδεικτο τεκμήριο «ενοχής» των ανωτέρω ότι το υπουργείο μεταφορών ενέταξε την εργασία μας σε ηλεκτρονική πλατφόρμα του προγράμματος Διαύγεια, όπου υποχρεούμαστε πλέον να αναρτούμε τα δρομολόγια μας, ως δρομολόγια (!!!) και όχι ως ενοικίαση αυτοκινήτου, αφού μας ζητάνε να καταθέτουμε σημείο εκκίνησης. Αν ήταν απλά ενοικίαση αυτοκινήτου με οδηγό, αυτό θα σήμαινε ότι ο πελάτης ανά πάσα στιγμή αλλάζει την κατεύθυνση του οχήματος με μια απλή εντολή προς τον … οδηγό του! Επομένως, το ίδιο το υπουργείο Μεταφορών μας αντιμετωπίζει ξεκάθαρα ως οχήματα μεταφοράς και όχι μόνο ως ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα.

Παραδειγματικά αναφέρουμε ότι όταν φέτος τον Ιούνιο μετέβη στη Σαντορίνη ο πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης με το μισό υπουργικό συμβούλιο, γραμματείς υπουργείων, περιφερειάρχες, δημάρχους και πλήθος ξένων δημοσιογράφων, προκειμένου να ανοίξει την αυλαία της φετινής τουριστικής σαιζόν από το νησί του Ηφαιστείου, οι εκατοντάδες αυτοί προσκεκλημένοι συμπεριλαμβανόμενου και του ιδίου του πρωθυπουργού, μετακινήθηκαν με τα οχήματα του κλάδου μας, με τα οχήματα του τοπικού σωματείου. Δεν τους τα νοικιάσαμε. Τράνσφερ κάναμε!!! Τιμολόγια μεταφοράς εκδώσαμε στις περισσότερες των περιπτώσεων και όχι ενοικίασης!
Παραδειγματικά αναφέρουμε ότι στη Σαντορίνη υπάρχουν διακόσιες και πλέον χιλιάδες τουριστικές κλίνες. Το 2019 ο μέσος όρος  ήταν 2,54 διανυκτερεύσεις ανά τουρίστα. Με μέσο όρο τα 3 άτομα (οικογένεια-παρέα) ανά διαδρομή, σημαίνει   ότι στο νησί αφιξο-αναχωρούν τουρίστες σε 26.902 δρομολόγια από και προς αεροδρόμιο και λιμάνι ανά σχεδόν 3 ημέρες. Ήτοι 10.591 μεταφορές ατόμων καθημερινά!! Χώρια οι λοιπές μετακινήσεις εντός του νησιού σε άλλους προορισμούς.   Τα ταξί είναι μόνο 39! Συνεπώς ο κύριος όγκος (90 και πλέον %) διακινείται με τα 900 περίπου οχήματα τύπου βανάκια-τράνσφερ (τα μέλη του ΣΕΟΟ Σαντορίνης) και τα 180 περίπου mini–buses 12 έως 22 θέσεων (μέλη του σωματείου οχημάτων δημοσίας χρήσεως). Ίδιοι αριθμοί αναλογικά ισχύουν και για τα υπόλοιπα νησιά των Κυκλάδων αλλά και τις λοιπές περιοχές της Ελλάδας.
Είναι κατ’ελάχιστον εκτός πραγματικότητας να περιμένει κανείς να διακινηθεί ο τεράστιος αυτός όγκος από … 39 ταξί!
Συνεπώς δεν μιλάμε για ενοικίαση αυτοκινήτου με οδηγό μόνο, αλλά κυρίως για ξεκάθαρη μεταφορά τουριστών με το σύστημα προκράτησης.

Και αναφερόμαστε στη Σαντορίνη ως ενδεικτικό παράδειγμα όλων των μελών μας σε όλα τα σωματεία της χώρας.
Κατά συνέπεια ζητούμε την αλλαγή ονομασίας του κλάδου μας σε «Εκμίσθωση οχήματος με οδηγό – Μεταφορές» ώστε να πάψουν πλέον και οι παρεξηγήσεις με τους συναδέλφους αυτοκινητιστές (ταξί) καθώς και η στοχοποίηση του κλάδου μας. Άλλωστε αυτός ήταν και ο σκοπός της πρώην υπουργού τουρισμού Όλγας Κεφαλογιάννη όταν το 2012 θέσπισε το νόμο 4093. Έδινε λύση στο μείζον πρόβλημα της μεταφοράς των εκατομμυρίων τουριστών και σαφέστατα δεν είχε στο μυαλό της … απλά να αυξηθεί ο στόλος των ενοικιαζομένων οχημάτων στη χώρα!

Ζητούμε

Για όλους τους παραπάνω λόγους, ζητάμε την αλλαγή στο τίτλο εργασίας. Ζητάμε να προστεθεί η λέξη μεταφορά (transfer) και να αδειοδοτούνται πλέον οι εταιρίες μας ως «Γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων με οδηγό / Μεταφορά» με στόχο να είναι πλέον «κρυστάλλινα» ξεκάθαρη η φύση της εργασίας μας, η φύση του επαγγέλματος μας.

 

3) ΦΠΑ

Ο ΦΠΑ στις ενοικιάσεις με οδηγό, μεταφορές, τράνσφερ δημιουργεί απαγορευτικού τύπου αυξήσεις στον τουρίστα, ανεβάζοντας το συνολικό «πακέτο» διακοπών του σε επίπεδα μεγαλύτερα των ανταγωνιστικών μας χωρών.

Ζητούμε

Και υπό το δεδομένο των πληγέντων λόγω της πανδημίας μελών μας, εταιριών του κλάδου μας, ζητάμε το ΦΠΑ να παραμείνει στο 13% για τα επόμενα τρία τουλάχιστον χρόνια, υπό ένα ταυτόχρονα αναπτυξιακό σκεπτικό για την ενίσχυση των εκατοντάδων επιχειρήσεων του νησιού μας.

 

4) Οικονομική ενίσχυση

Τα μέτρα τόνωσης της οικονομίας για την μετά πανδημίας εποχή που έχουν προσαρμοστεί σε άλλους τουριστικούς κλάδους, αφήνουν φτωχό συγγενή τον δικό μας επαγγελματικό κλάδο.

Ζητούμε

Ως εκ τούτου, ζητάμε την ενίσχυση οικονομικών μέτρων μέσω των ιδίων «πακέτων» που έχουν ανακοινωθεί για τα τουριστικά καταλύματα, τουριστικά γραφεία, κλπ τόσο στα εργασιακά όσο και στα οικονομικά.

 

5)  Καταβολή τιμήματος/αμοιβής εντός του οχήματος.

Ενώ είναι κοινά αποδεκτό ότι αυτό που μας ξεχωρίζει από τα ταξί είναι το σύστημα προκρατήσεων, και το γεγονός ότι ο δικός μας κλάδος δεν έχει τις λεγόμενες «πιάτσες» (δεν επιβιβάζουμε άγνωστο πελάτη), εντούτοις τίθεται ένα ζήτημα με την καταβολή του τιμήματος, όπου ο νόμος υποχρεώνει να οδηγούμε τον πελάτη/τουρίστα σε κάποιο γραφείο για να πληρώσει. Παραδειγματικά αναφέρουμε ότι μια μίσθωση/μεταφορά από αεροδρόμιο σε ξενοδοχείο, μας υποχρεώνει να περάσουμε και από το γραφείο μας για να πληρώσει ο πελάτης. Από τη στιγμή που δηλώνεται το δρομολόγιο στην ηλεκτρονική πλατφόρμα ανάρτησης δρομολογίων του υπουργείου μεταφορών, θα πρέπει να μπορεί και ο οδηγός να εισπράττει το τίμημα απευθείας από τον πελάτη/τουρίστα, δίχως να του δημιουργεί επιπλέον προβλήματα και αναίτιες καθυστερήσεις. Άλλωστε το επάγγελμά μας αμείβεται με αμοιβή και όχι με κόμιστρο όπως τα ταξί, όπου κόμιστρο σημαίνει χιλιομετρική αποζημίωση (πληρωμή) ανά χιλιόμετρο!

Για τον ίδιο λόγο είναι πλέον ανούσια και η σύμβαση (voucher) με τον πελάτη, αφού όλα τα στοιχεία κατατίθενται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα

Ζητούμε

Για τον απλό αυτό λόγο ζητάμε την νόμιμη είσπραξη των τιμημάτων των δρομολογίων ή ενοικιάσεων με οδηγό από τους τουρίστες, να μπορεί να γίνεται και εντός του οχήματος, καθώς και τη κατάργηση της σύμβασης, αφού δεν διαφαίνεται ουδένας άλλος λόγος υπέρ του αντιθέτου.

 

6)Να συμπεριληφθεί η Κρήτη στο μισάωρο

Επειδή η γεωγραφική ιδιαιτερότητα της Κρήτης εμπίπτει με την υπόλοιπη νησιωτική Ελλάδα, όπου το σεβαστό υπουργείο σας έχει «δώσει» ως ελάχιστο χρόνο μίσθωσης το μισάωρο

Ζητούμε

Από το Υπουργείο σας να συμπεριλάβει το νησί της Κρήτης στο νησιωτικό καθεστώς του «μισάωρου», καθώς προφανώς από παράλειψη έχει εξαιρεθεί η Κρήτη ως νησί,  βάση της ΥΑ30116/1324 (ΦΕΚ Β’1500 της 3/5/2019).

 

7) Παράταση της ελάχιστης διάρκειας μίσθωσης του μισάωρου σε επτά μήνες

Στη νησιωτική Ελλάδα και ειδικότερα στα νησιά που δραστηριοποιούνται τα σωματεία που υπογράφουμε το παρόν υπόμνημα (Κυκλάδες & Κρήτη) η τουριστική σαιζόν αρχίζει την 1/4 έκαστους έτους και ολοκληρώνεται στις 31/10. Μάλιστα σε κάποιες συγκεκριμένες περιοχές  όπως η Μύκονος, η Σαντορίνη και σε περιοχές της Κρήτης, ο Οκτώβριος λειτουργεί με πληρότητες που ξεπερνούν το 70%! Όμως στις διατάξεις που αφορούν την επαγγελματική μας δραστηριότητα αναφέρεται εσφαλμένα ως τουριστική περίοδος η 1/5 έως 31/8 κάθε έτους.

Ζητούμε

Βάση των ανωτέρων ζητάμε να επιμηκυνθεί το «μισάωρο» (ελάχιστη διάρκεια μίσθωσης) στην Νησιωτική Ελλάδα από τους τέσσερις μήνες που είναι σήμερα, στους 7 μήνες, ήτοι 1/4 έως 31/10.

 

 

Θέματα που αφορούν το Υπουργείο Μεταφορών και τα θέτουμε εις γνώση και του Υπουργείου Τουρισμού.

 

Στη νέα πλατφόρμα ανάρτησης δρομολογίων που θέσπισε το υπουργείο μεταφορών υπάρχουν πολλές ασάφειες, κενά και σφάλματα. Και εξηγούμαστε:

 

1)  Διατίμηση τιμών

Για ποιο λόγο υπάρχει διατίμηση τιμών, ήτοι ελάχιστη χρέωση; Τοσούτον μάλλον όταν αυτή η χρέωση είναι λίαν υπερβολική. Παραδειγματικά αναφέρουμε ότι για μισάωρη μίσθωση στη Σαντορίνη, μας υποχρεώνει να υποβάλλουμε φόρμα ότι εισπράξαμε 36 ευρώ. Μια ημέρα έχει 24 ώρες άρα 48 μισάωρα. Μας ζητάει λοιπόν το υπουργείο να χρεώνουμε 1.728 ευρώ την ημέρα ως ενοικίαση αυτοκινήτου με οδηγό; Όταν όλοι γνωρίζουμε ότι χωρίς οδηγό η ενοικίαση αυτοκινήτου για μια ημέρα δεν υπερβαίνει τα 40 περίπου ευρώ; Επιπλέον αυτή η υποχρέωση (για υπερχρέωση!!) αντιτίθεται στους ευρωπαϊκούς κανόνες περί ελεύθερου εμπορίου και κατάργησης της οποιασδήποτε μορφής διατίμησης!

Χώρια που έτσι ακριβαίνει κατά 9% το πλήρες τουριστικό πακέτο του τουρίστα στη Σαντορίνη καθιστώντας την ακριβή έναντι των άλλων ανταγωνιστικών μας χωρών και προορισμών. Και το ερώτημα που επίσης προκύπτει εδώ είναι «θέλουμε ως χώρα να είμαστε ανταγωνιστικοί, ώστε να δύναται και ο κλάδος μας να εισφέρει τα μέγιστα στο ΑΕΠ της χώρας κύριε υπουργέ;».

Ζητούμε

Για τους λόγους αυτούς ζητούμε την άμεση απομάκρυνση από την ηλεκτρονική πλατφόρμα ανάρτησης δρομολογίων του «πεδίου»: «Ελάχιστη χρέωση». Το ελεύθερο εμπόριο καθορίζει εκπτώσεις και οι εκπτώσεις οδηγούν σε οικονομικότερες τιμές, οι οποίες με τη σειρά τους παρέχουν τις δυνατότητες για ανταγωνιστικότερες τιμές. Κι αυτό είναι το δοκούν για κάθε τουρίστα που επιθυμεί να προσέλθει για διακοπές στο τόπο μας.

 

2) Αδικοπραξία στα πρόστιμα

Η τροχαία ζητάει από τον υπάλληλο/οδηγό να είναι ενήμερος και υπόλογος για την ανάρτηση του δρομολογίου – εκμίσθωσης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα. Αυτό δεν στέκει νομικά καθώς για να δύναται να είναι ενήμερος και υπόλογος ο υπάλληλος/οδηγός, θα πρέπει και ο ίδιος να έχει πρόσβαση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα. Και να γίνει αυτό εφικτό θα πρέπει η επιχείρηση ( ο εργοδότης) να του έχει παραδώσει τους κωδικούς ασφαλείας του TaxisNet (username & password), πράγμα ανήκουστο και πέρα για πέρα επικίνδυνο, αφού αυτοί οι κωδικοί είναι εντελώς απόρρητοι!

Όμως, φέτος το καλοκαίρι και αφού βεβαιώθηκαν παραβάσεις στις επιχειρήσεις που επί της ουσίας δεν γνώριζαν για την ηλεκτρονική πλατφόρμα στα νησιά (πέρα της πιλοτικής εκκίνησης στην Αθήνα), εντούτοις βεβαιώθηκαν απαγορευτικά υψηλές παραβάσεις και στους οδηγούς.

Επιπλέον τα 3.000 ευρώ ως πρόστιμο για τον εργοδότη και επιπλέον 3.000 ευρώ πρόστιμο για τον οδηγό, κρίνονται από εμάς ως απαγορευτικά υψηλά ποσά, καθώς οι αντίστοιχες παραβάσεις που βεβαιώνονται από την ΑΑΔΕ προς τις επιχειρήσεις αριθμούν σε 250 ευρώ ανά μη δηλωθείσα απόδειξη. Αυτά τα ποσά σχετίζονται με κακουργηματικές πράξεις και όχι με αδικήματα πταισματικού ή διοικητικού χαρακτήρα όπως εν προκειμένω είναι.

Ζητούμε

Για αυτό το λόγο ζητάμε να ενημερώσετε την ΕΛ.ΑΣ. – Τροχαία, ότι ο οδηγός δεν φέρει ουδεμία ευθύνη για τον αν ανάρτησε ή όχι ο εργοδότης του το δρομολόγιο στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του υπουργείου σας και κατά συνέπεια θα πρέπει να ακυρωθούν όλες οι φετινές παραβάσεις εις βάρος των υπαλλήλων/οδηγών. Συνακολούθως θα πρέπει να γίνει και αναδιάρθρωση «προς τα κάτω» των προστίμων που επεβλήθησαν το ίδιο χρονικό διάστημα (φέτος το καλοκαίρι) προς τους εργοδότες επιχειρηματίες, καθώς αφορά διοικητικό πρόστιμο και όχι έγκλημα.

 

3) Απαγορευτική δημοσιοποίηση στοιχείων πελάτη

Επίλυση του ζητήματος καταχώρησης στοιχείων στο Ψηφιακό Μητρώο, όπως και στην σύµβαση μίσθωσης, αναφορικά µε τα στοιχεία του µισθωτή κατά τα όσα ορίζουν οι διατάξεις 574 – 618 του Α.Κ. Είναι δεδομένο πως κατά την προκράτηση (ως ορίζουν οι διατάξεις της περίπτωσης 1 της υποπαραγράφου Η.2 του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012) είναι αδύνατη η εκ των προτέρων λήψη των στοιχείων αυτών, ενώ σε κάθε περίπτωση είναι αδύνατη η απομακρυσμένη ταυτοποίηση των στοιχείων. Άλλωστε η σύµβαση θα συµπληρωθεί και θα υπογραφεί από τον µισθωτή κατά την άφιξη του στην Χώρα και ΜΟΝΟΝ, οπότε ευλόγως θα συντρέχει προϋπόθεση φυσικής παρουσίας του µισθωτή. Πώς είναι λοιπόν δυνατό de jure να έχουν ληφθεί και αναγραφεί στοιχεία σε de facto ανυπόγραφη σύµβαση µίσθωσης, τα οποία µάλιστα να έχουν καταχωρηθεί στο Ψηφιακό Μητρώο, ΠΡΙΝ την εκκίνηση του ΕΙΧ οχήµατος από το σηµείο έναρξης όπως ρητά περιγράφεται στην ΚΥΑ 43618/1925; Υφίσταται συνεπώς µια παράλογη υποχρέωση που είναι αδύνατον να εκπληρωθεί και που φυσικά χρειάζεται να διορθωθεί.

 

4) Συμβάσεις μίσθωσης

Επίλυση του ζητήµατος των ολοήµερων ή πολυήµερων συµβάσεων µίσθωσης. ∆εν έχει γίνει σχετική πρόβλεψη και βρισκόµαστε εκτεθειμένοι στις υπογεγραμμένες συµβάσεις εργασίας µε το προσωπικό των επιχειρήσεων µας, αλλά και στο αντίστοιχο Εργατικό ∆ίκαιο που διέπει τις συµβάσεις αυτές. Κατά συνέπεια είναι απαραίτητο να προβλεφθεί στο Ψηφιακό Μητρώο η µετέπειτα του χρόνου έναρξης µίσθωσης αντικατάσταση οδηγού, ο οποίος απαιτείται να αντικατασταθεί λόγω ενδεχόµενης παρέλευσης του ωραρίου εργασίας του, αλλά και λόγω των όσων ορίζει ο κανονισµός 561/2006 (15/3/2006) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου & Συµβουλίου και είναι δεσµευτικός προς όλα τα κράτη µέλη.

 

5) Πατρώνυμο

Επίλυση του ζητήματος καταχώρησης πατρώνυµου. Με βάση την ΚΥΑ 50427/2440 όπου περιγράφονται ρητά τα στοιχεία τα οποία απαιτείται να αναγράφονται στην σύµβαση µίσθωσης, δεν αναφέρεται πουθενά πως απαιτείται η αναγραφή πατρώνυµου. Περαιτέρω, από τα στοιχεία διαβατηρίου δεν προκύπτει πατρώνυμο. Κατά συνέπεια είναι εσφαλμένο το κελί περί πατρωνύµου στο Ψηφιακό Μητρώο και χρειάζεται να καταργηθεί, καθώς δημιουργεί σύγχυση.

 

6) Νομικά πρόσωπα

Εκ νέου διατύπωση της πρόσφατης Εγκυκλίου 43545/2224 (16.7.2020) του Υπουργείου Μεταφορών, αναφορικά µε το νοµικό πρόσωπο. Η συγκεκριµένη εγκύκλιος που προφανώς ήρθε για να καλύψει ανάγκες της αγοράς, κινδυνεύει ως είναι διατυπωµένη να φτάσει στο σηµείο δυστυχώς να ανακληθεί, καθώς εγείρει πλείστα όσα νοµικά προβλήµατα επί άλλων διατάξεων του υφιστάµενου νοµοθετικού πλαισίου µε κύρια αντίφαση στις διατάξεις των περιπτώσεων 5 όπως και 5Α της υποπαραγράφου Η.2 του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, αλλά και τις διατάξεις του άρθρου 13 του ν. 4530/18. Η διατύπωση της συγκεκριµένης εγκυκλίου, χρειάζεται να γίνει µε τέτοιο τρόπο ώστε να περιορίζεται η συγκεκριµένη δυνατότητα ΜΟΝΟΝ σε οντότητες (νοµικά πρόσωπα) που εξυπηρετούν µεταφορές επιβατών για τις ανάγκες της οντότητας (νοµικού προσώπου) που ευλόγως δεν είναι πωληθέντα δροµολόγια, περιηγήσεις κλπ. Με αυτό τον τρόπο θα προστατευθεί ο ίδιος ο σκοπός της Εγκυκλίου και παρελκόµενα ο κλάδος µας, από επιβουλευόµενους εµπόρους επιβατικών µεταφορών που θα έχουν σκοπό την καταστρατήγηση των ισχυουσών διατάξεων. Επιπλέον, η πρόβλεψη επίδειξης κατά τον έλεγχο, συµβάσεως µε το νοµικό πρόσωπο από την οποία θα προκύπτει η υποχρέωση εκτέλεσης του έργου της µεταφοράς είναι θεωρητικά άκρως δεσµευτική, καθώς είναι αδύνατο να περιγράφεται το µεταφορικό έργο σε τέτοιου είδους σύµβαση, όπως άλλωστε δεν υφίσταται υποχρέωση περιγραφής του έργου µεταφοράς στην σύµβαση µίσθωσης κατά τα όσα ορίζονται στην ΚΥΑ 50427/2440.

 

Κύριε Υπουργέ,

έπειτα από όλα αυτά η αντιπροσωπεία των σωματείων μας ζητά συνάντηση μαζί σας, προκειμένου να προβούμε σε ένα υγιή και γόνιμο διάλογο για την επίλυση όλων των ανωτέρων ζητημάτων.

Καθίσταται σαφές ότι η επίλυση των όσων αναφέρουμε και ζητάμε είναι ξεκάθαρα προς μια αναπτυξιακή κατεύθυνση για το ίδιο το κράτος, αφού τα εύλογα αιτήματά μας αφορούν τη μεγιστοποίηση του τζίρου, άρα και του καταβληθέντος από εμάς φορολογητέου εσόδου για το κράτος, ενώ ταυτόχρονα βοηθά το εν γένει τουριστικό έργο αφαιρώντας ανούσια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι τουρίστες επισκέπτες μας, λόγω της κείμενης νομοθεσίας. Ξεκαθαρίζει δε το επάγγελμα μας, το οποίο συνεπεία των υφιστάμενων νομοθετικών κενών, βρίσκουν αφορμή επιτήδειοι αυτοκινητιστές και  στοχοποιούν αλλά και στιγματίζουν τα μέλη μας, ενώ δεν είναι λίγες και οι φορές που οδηγοί οχημάτων έχουν υποστεί bulling από οδηγούς άλλων επαγγελματικών κλάδων, επειδή απλά και μόνο δεν είναι κρυστάλλινα ξεκάθαρο το νομοθετικό καθεστώς που διέπει τις μεταξύ μας σχέσεις.

Αξίζει δε να αναφέρουμε ότι όλα τα ανωτέρω και όπως προαναφέραμε, αποτελούν κοινή μας γραμμή όλων των σωματείων μας  και δεν θα θέλαμε σε καμία περίπτωση να σκεφτούμε την οποιαδήποτε κινητοποίηση για την προάσπιση των δίκαιων αιτημάτων μας, καθώς κάτι τέτοιο θα είχε σημαντικό αρνητικό αντίκτυπο τόσο σε επίπεδο εθνικής οικονομίας όσο και σε επίπεδο γενικότερης εικόνας προς τα έξω.

Παρακαλούμε όπως μας δώσετε το χρόνο να σας επισκεφτούμε το συντομότερο, ήτοι δυνατόν και εντός του προσεχούς δεκαημέρου, καθώς από την επίλυση των ζητημάτων μας, εκατοντάδες γραφεία που δραστηριοποιούνται και στο χώρο ή μόνο στο χώρο των εκμισθωμένων οχημάτων με οδηγό, αναμένουν ώστε να προβούν στις ανάλογες συνεργασίες και συμφωνίες με συνεργάτες τους τόσο εντός της Ελλάδας όσο και του εξωτερικού για τη επερχόμενη τουριστική σαιζόν 2021.

Μετά τιμής

ΣΕΟΟ Κυκλάδων